Základom orientovania sa v internetovom marketingu je mať vytvorenú vlastnú webovú stránku s potenciálom informovať o vašich ponúkaných službách. Respektíve e-shop, na ktorom by sa dal priamo zakúpiť ponúkaný tovar.
Toto všetko samo o sebe je síce dobrým začiatkom, avšak pokiaľ tento web nebude viditeľný, nebude o ňom takmer nikto vedieť. Nebude návštevnosť a s ňou tak logicky ani požadované konverzie. Preto je potrebné vsadiť na dobre cielenú reklamu alebo takisto na organické zviditeľnenie vo výsledkoch hľadania v internetových vyhľadávačoch. A práve táto druhá cesta prirodzeného zviditeľnenia dokáže byť dlhodobo efektívna. Investovať sa v takom prípade oplatí do profesionálnej práce seo Seolight.
Konkrétnejšie do procesu známeho ako optimalizácia pre vyhľadávače, čo so sebou prináša niekoľko techník, ktoré sa v stručnosti starajú o čo najlepšie umiestnenie vášho webu vo výsledkoch hľadania. Orientovať sa pritom oplatí primárne na plochu, akou je Google alebo Seznam.
- Logicky čím je aktuálna pozícia webu v týchto vyhľadávačoch vyššia, tým si ju všimne viac ľudí, ktorí hľadajú relevantné výsledky k svojim hľadaným výrazom.
Bežný užívateľ zadá nejaké slovo alebo slovné spojenie, od ktorého očakáva špecifickejšie výsledky vo forme informácií a odkazov na relevantné weby. Zvyčajne prebehne prvé dve, možno tri strany a je veľmi pravdepodobné, že nájde čo hľadá. A preto je kľúčové, aby sa na týchto prednejších pozíciách nachádzala aj vaša stránka. Práve touto cestou ju objaví veľa užívateľov, ktorých zaujíma konkrétna tematika, služby alebo tovar a tieto záujmy hľadajú cez vyhľadávač ako napr. Google, Seznam, Bing a podobne.
Preto je potrebné vsadiť na efektívny obsah ako aj na vhodné kľúčové slová. Ak napríklad prevádzkujete obchod s predajom obuvi, kľúčové slovo v texte nemusí byť len „obuv“, ale napríklad konkrétnejšie„pánske topánky“, „dámske čižmy“, prípadne tiež napríklad „predaj obuvi hlohovec“.